1. Jaka jest procedura w przypadku podjęcia przez członka spółdzielni decyzji o jednorazowej spłacie zadłużenia z tytułu kredytu i odsetek jakim jest obciążone jego mieszkanie?
Po pierwsze – należy uzgodnić przypadający na konkretny dzień wpłaty kwotę z Działem Finansowym FSM – pok. 210 w budynku przy ul. Kleeberga 2. Po drugie – po dokonaniu wpłaty należy niezwłocznie złożyć w Spółdzielni wniosek o umorzenie przez bank pozostałej części zadłużenia z tytułu przejściowego wykupienia odsetek przez budżet państwa, odsetek skapitalizowanych. Bank dokona umorzenia pozostałego zadłużenia w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Po trzecie – Spółdzielnia, po umorzeniu przez bank pozostałego zadłużenia wystawi osobie zainteresowanej zaświadczenie o całkowitej spłacie zadłużenia kredytowego i prześle na adres domowy.
2. W związku z otrzymaniem mieszkania w drodze spadku po zmarłym członku rodziny proszę o podanie jaka jest wartość nabytego mieszkania ?
Spółdzielnia nie określa wartości lokalu, lecz ustala ile procent wartości rynkowej stanowi wniesiony wkład mieszkaniowy , natomiast wartość rynkową ustala biegły rzeczoznawca majątkowy (Ustawa o Spółdzielniach Mieszkaniowych z 15.12.2000r. z późniejszymi zmianami) na wniosek i koszt zainteresowanego.
3. Jaka jest aktualna wartość gruntu, ponieważ zamierzam sprzedać mieszkanie?
Wyceny mieszkania dokonuje biegły rzeczoznawca, który uwzględni fakt, iż mieszkanie jest w nieruchomości, w której grunt stanowi własność Spółdzielni (w przypadku spółdzielczego prawa do lokalu) lub właściciela posiadającego prawo odrębnej własności lokalu. Spółdzielnia nie dokonuje wycen, stąd możemy podać tylko wartość gruntu w momencie rozliczenia nabycia prawa własności z Gminą Bydgoszcz.
4. Czy będę miała nadpłatę lub niedopłatę z tytułu rozliczenia funduszu remontowego mojej nieruchomości, ponieważ sprzedaję mieszkanie?
Spółdzielnia może wstępnie określić jakie koszty i przychody znajdują się na koncie Pana/i funduszu remontowego. Ostateczne rozliczenie funduszu remontowego dokonywane jest po zakończeniu roku kalendarzowego, stąd jeżeli transakcja sprzedaży dokonywana jest w trakcie roku kalendarzowego proponujemy w akcie notarialnym lub innej umowie cywilno-prawnej z kupującym mieszkanie zawrzeć klauzulę, o sposobie rozliczenia nadpłaty lub niedopłaty na indywidualnym koncie funduszu remontowego.
5. Czy niedopłata wynikająca z rozliczenia funduszu remontowego mojej nieruchomości może być rozłożona na raty?
Tak w uzasadnionych przypadkach na indywidualny wniosek osoby mającej tytuł prawny do lokalu, która nie jest członkiem Spółdzielni.
6. W jaki sposób mogę uzyskać informacje o rozliczeniu mojej nieruchomości za miniony rok kalendarzowy ?
Oczekiwania w tym zakresie mogą być spełnione po uprzednim złożeniu do Spółdzielni wniosku, w którym należy sprecyzować swoje pytania. Odpowiednie służby FSM przygotują wszystkie materiały dotyczące złożonego pisma i następnie zaproszą wnioskodawcę do Spółdzielni w celu przedstawienia zgromadzonych materiałów.
Bez odpowiedzi do “III. Sprawy finansowe”