Pogotowie techniczne, dźwigowe i likwidacja szkód
W godzinach pracy Spółdzielni wszystkie awarie należy zgłaszać do właściwej dla danego miejsca Administracji Osiedla FSM:
•AO „Nad Wisłą”, „Tatrzańskiego” i „Niepodległości” | ul. Wyzwolenia 95, tel. 52 344-14-98 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.110 |
|
•AO „Bohaterów” i „Przylesie” | ul. Fiedlera 9, tel. 52 344-37-89 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.120 |
|
•AO „Bajka” i „Szybowników” | ul. Rataja 2, tel. 52 343-05-06 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.130 |
|
Poza godzinami pracy Spółdzielni (w tym soboty, niedziele i święta)
- Pogotowie techniczne:
Awarie instalacji wodnej, kanalizacyjnej i elektrycznej należy zgłaszać do firmy „Instalsystem” tel. 605-268-653, 603-929-347
Do obowiązków Pogotowia Technicznego należy usuwanie przecieków i awarii (z uwzględnieniem problemu własności instalacji) oraz wykonywanie robót zabezpieczających mienie Spółdzielni przed skutkami awarii - Pogotowie dźwigowe:
Elwind – awarie windy Osiedla „Tatrzańskie” i „Niepodległości” tel. 606-995-002
Pobud – awarie windy Osiedla „Bajka”, „Szybowników”, „Bohaterów”, „Przylesie”, „Nad Wisłą” tel. 52-320-22-34, 512-384-658 - Ubezpieczyciel nieruchomości:
Nieruchomości FSM ubezpiecza firma „UNIQA”. Serwis likwidacyjny szkód dla mieszkalnictwa tel. 42-63-44-844
Zasady dotyczące usuwania awarii w FSM
Usuwanie awarii części wspólnej nieruchomości nie obciąża finansowo osoby zgłaszającej awarię. Obowiązek utrzymania instalacji wewnętrznych w pełnej sprawności technicznej należy do jej właściciela. Podział instalacji w zależności od jej własności został zapisany w Regulaminie porządku domowego i współżycia mieszkańców oraz zasad używania lokali FSM.
Do obowiązków Spółdzielni należy usuwanie awarii:
• instalacji wody ciepłej i zimnej do zaworu odcinającego,
• pionów kanalizacyjnych z wyłączeniem podejść kanalizacyjnych,
• instalacji gazowej do zaworu odcinającego,
• instalacji elektrycznej do głównego zabezpieczenia lokalu,
• instalacji wentylacyjnej w zakresie pionów.
Odpłatną usługę np. usunięcie przecieku grzejnika, wymianę cieknącego wężyka przy spłuczce, czy naprawę nieszczelnej kuchenki gazowej można zlecić Administracji Osiedla, firmie „Instalsystem” s.j. lub innej, zatrudniającej osoby posiadające stosowane uprawnienia.
Zasady dotyczące usuwania awarii w FSM
Obowiązek utrzymania instalacji wewnętrznych w pełnej sprawności technicznej należy do jej właściciela. Podział instalacji w zależności od jej własności został zapisany w Regulaminie porządku domowego i współżycia mieszkańców oraz zasad używania lokali FSM. Do obowiązków Spółdzielni należy usuwanie awarii:
• instalacji centralnego ogrzewania do zaworu przygrzejnikowego,
• instalacji wody ciepłej i zimnej do zaworu odcinającego,
• pionów kanalizacyjnych z wyłączeniem podejść kanalizacyjnych,
• instalacji gazowej do zaworu odcinającego,
• instalacji elektrycznej do głównego zabezpieczenia lokalu,
• instalacji wentylacyjnej w zakresie pionów.
Usuwanie awarii części wspólnej nieruchomości nie obciąża finansowo osoby zgłaszającej awarię. Natomiast odpłatną usługę np. usunięcie przecieku grzejnika, wymianę cieknącego wężyka przy spłuczce, czy naprawę nieszczelnej kuchenki gazowej można zlecić Administracji Osiedla, firmie „Instalsystem” s.j. lub innej, zatrudniającej osoby posiadające stosowane uprawnienia.