System zarządzania jakością w FSM
Jedna z definicji określa zarządzanie jakością jako skoordynowane działania dotyczące kierowania organizacją i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości. Obejmuje one ustanowienie Polityki Jakości, celów dotyczących jakości, planowania jakości, sterowania jakością, zapewnienia jakości i doskonalenia jakości.
Od momentu podjęcia w czerwcu 2005 r. decyzji o wprowadzeniu Systemu Zarządzania Jakością, spółdzielnia podejmowała szereg działań organizacyjnych i merytorycznych mających na celu przystosowanie do pracy w zintegrowanym Systemie Zarządzania Jakością. W okresie od lipca do września 2005 r. wyznaczony zespół opracowywał Księgę Procesów FSM, pierwotnie składającą się z 10 procesów, ujmując w niej wszystkie najważniejsze aspekty działania Spółdzielni. System ten jest stale monitorowany i w roku 2009 wdrożono kolejny proces związany z nadzorem nad przyrządami pomiarowymi i urządzeniami kontrolnymi. Pełnomocnik Zarządu ds. Zarządzania Jakością, Właściciele Procesów i Audytorzy wewnętrzni (osoby powołane do kontrolowania prawidłowości funkcjonowania Systemu) zostali przeszkoleni do sprawowania swoich zadań przez Ogólnopolską Izbę Gospodarki Nieruchomościami.
Polityka Jakości FSM, w której ujęto główne cele Spółdzielni i sposoby ich osiągania, nakierowana jest na realizację potrzeb klienta. Zgodnie z przyjętą Polityką Jakości, naszą misją jest „komfort i bezpieczeństwo zamieszkania”. Propagując wizję wygodnego i bezpiecznego życia w naszych zasobach mieszkaniowych spełniamy oczekiwania naszych klientów.
W dniu 12.09.2005 r. Ogólnopolska Izba Gospodarowania Nieruchomościami z siedzibą w Gdańsku, w imieniu TÜV NORD Polska, potwierdziła poprzez audit certyfikujący, iż Fordońska Spółdzielnia Mieszkaniowa działa zgodnie z normą ISO PN-EN 9001:2000. Uroczystego wręczenia Zarządowi FSM Certyfikatu Jakości dokonano w obecności przedstawicieli władz Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Miasta Bydgoszczy w dniu 19.12.2005 r. Certyfikat Jakości uzyskaliśmy jako druga spółdzielnia mieszkaniowa w Bydgoszczy. W wyniku kolejnego audytu recertyfikacyjnego, w dniu 28.08.2015 r. Fordońska Spółdzielnia Mieszkaniowa ponownie uzyskała Certyfikat Jakości wg normy EN ISO 9001:2008, ważny do dnia 27.08.2018r.
W dniach od 14.06 do 19.06.2018 roku jednostka certyfikująca TÜV NORD Polska Sp. z o.o. przeprowadziła w organizacjach zrzeszonych w Ogólnopolskiej Izbie Gospodarki Nieruchomościami w Gdańsku audit certyfikujący zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2015. W wyniku przeprowadzonej certyfikacji Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyznano certyfikat jakości w zakresie: Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami. Certyfikat był ważny od 28.08.2018r. do 28.08.2021r.
W dniu 16 czerwca 2021r. jednostka ceryfikująca TUV NORD Polska Sp. z o.o. przeprowadziła w Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej kolejny audit certyfikujący zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2015. W wyniku przeprowadzonej certyfikacji Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyznano certyfikat jakości w zakresie: Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami. Certyfikat ważny jest do 25.08.2024r.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami realizujemy uznając wartości: współuczestnictwa i współodpowiedzialności członków, współpracy z organami stanowiącymi Spółdzielni, dążenia do zaspakajania zadowolenia i satysfakcji klienta, zawsze stosując zasadę uczciwości w postępowaniu wobec naszych klientów.
Wszelkie pytania, wnioski, uwagi itp. dotyczące Systemu Zarządzania Jakością w FSM prosimy zgłaszać e-mailem na adres: iso@fordonskasm.pl. Prosimy również o wypełnienie ankiety dot. zadowolenia klienta, którą można pobrać obok i przesłać drogą elektroniczną na w/w adres e-mail lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Kleeberga 2 lub w Administracjach Osiedli.