
Drodzy mieszkańcy!
W dniach 10.02 -17.02.24 roku odbyły się Zebrania Środowiskowe dla każdego z Osiedli w naszych zasobach. Kierownicy administracji przedstawili sprawozdania z działalności administracji za rok 2024. Przedstawili prace wykonane z funduszu remontowego w 2024 r, opowiedzieli o najczęściej występujących problemach z funkcjonowaniem wentylacji grawitacyjnej, instalacji centralnego ogrzewania, udrażnianiem kanalizacji i problemach z insektami w mieszkaniach. Zaapelowali do zebranych o współpracę ze służbami spółdzielni oraz zwrócili uwagę, iż część spraw, z którymi mieszkańcy się zwracają do pracowników spółdzielni wykracza po za nasze kompetencje. Kwestie dot. ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych na osiedlu czy czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego należą do kompetencji straży miejskiej. Służby spółdzielni współpracują na co dzień ze Strażą Miejską, Komendą Policji w Fordonie, MOPSem, ale aby rozwiązać skutecznie zgłaszane przez mieszkańców problemy potrzebna jest także ich determinacja i konsekwencja, do czego bardzo zachęcaliśmy podczas zebrań.
Po prezentacji mieszkańcy mieli okazję do zadawania pytań. Niektóre tematy jak parkowanie na osiedlach czy nowa frakcja odpadów wywoływały ożywioną dyskusję.
Wśród najchętniej poruszanych tematów, znalazły się:
- Problem z parkowaniem aut w niewyznaczonych do tego miejscach oraz rozjeżdżanie terenów zielonych. Temat ten był wyjątkowo gorąco dyskutowany na osiedlu Bajka w związku z uciążliwościami po przeniesieniu filii Urzędu Miasta na ul. Gawędy oraz osiedlu Przylesie, gdzie mieszkańcy odczuwają szczególnie utrudnienia związane z dowożeniem dzieci do placówek szkolnych i MDK nr 5.
- Brak odpowiedniej segregacji odpadów przez sąsiadów, uciążliwości związane z koniecznością segregacji nowej frakcji odpadów tekstylnych, wystawianie wielkich gabarytów poza terminem wywozu, możliwość założenia oświetlenia w wiatach.
- Plany remontowe na rok 2025 oraz informacje dotyczące modernizacji wind, terminy remontu klatek, czy termin usunięcia osłon balkonowych z azbestu.
- Problemy z uzyskaniem poparcia wśród mieszkańców danej nieruchomości do np. zmiany sposobu rozliczania ciepła, założenia daszków nad balkonami ostatniej kondygnacji, ustawienia stojaków na rowery.
Oprócz rozmowy z kierownikami administracji mieszkańcy mogli na zebraniu porozmawiać również z administratorami nieruchomości, pracownikami działu technicznego czy zgłosić problem bezpośrednio do członka Zarządu. Zdecydowana większość spraw zgłaszanych przez mieszkańców była wyjaśniana na bieżąco, a te, które wymagały dodatkowych informacji, zapisywane były przez administrację i umawiane indywidualnie na konkretny termin.
Serdecznie dziękujemy mieszkańcom za przybycie i udział w dyskusji.
Bez odpowiedzi do “Zebrania środowiskowe 10-17.02.2025 r.”