Kto powinien zostać zgłoszony w Spółdzielni?
Każdy, kto zamieszkuje dany lokal. Nie musi być w nim zameldowany. Chodzi o liczbę faktycznie zamieszkujących osób. Spółdzielnia nie pyta kto mieszka w danym lokalu i nie prosi o podanie danych osobowych. Interesuje nas wyłącznie liczba mieszkańców.
Czy dziecko powinno zostać zgłoszone?
Oczywiście. Nawet niemowlę zużywa wodę i produkuje odpady. Wiadomo, że dziecko nie robi tego samodzielnie ale poprzez fakt jego istnienia naturalnie zużywamy więcej wody, energii, generujemy więcej śmieci, jeździmy windą częściej i w większej liczbie osób. Spółdzielnia nie pyta o wiek dziecka ani o żadne jego dane. Wystarczy zgłosić kolejną osobę w lokalu.
W jaki sposób zaktualizować liczbę osób zamieszkujących w mieszkaniu?
Aby dokonać zmiany liczby osób w lokalu wystarczy:
– wybrać odpowiednią opcję w swoim koncie EBOK (zakładka zgłoszenia),
– wysłać e-mail ze zgłoszeniem (tylko dla osób, które złożyły swój adres e-mail w FSM i wyraziły zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail) na adres bom@fordonskasm.pl,
– złożyć oświadczenie – do pobrania tutaj,
– złożyć własny wniosek z podpisem.
Wnioski można wrzucić do skrzynki przy Biurze Obsługi Mieszkańców lub osiedlowych skrzynek korespondencyjnych.
Dlaczego warto zaktualizować dane o liczbie osób w lokalu?
Na podstawie liczby osób zamieszkujących lokal ustalane są opłaty takie jak: opłata za wywóz nieczystości, gaz oraz dźwigi.
Dzięki prawidłowemu zgłoszeniu nie obawiają się Państwo kontroli z Urzędu Miasta oraz nie obciążają kosztami prawidłowo rozliczających się sąsiadów.
Jakie inne dane warto zaktualizować w spółdzielni?
Warto zadbać o podanie aktualnego numeru telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail. Nieaktualny numer telefonu już nie raz sprawił problem… właścicielowi mieszkania. Gdy dochodzi do awarii w mieszkaniu (np. zalaniu przez sąsiada z wyższej kondygnacji) lub innych uszkodzeń w budynku, kontakt do właściciela mieszkania jest niezbędny! Zdarzają się sytuacje (wcale nie takie rzadkie), w których najemcy zwyczajnie dewastują lokal. Właściciel nie ma o tym pojęcia dopóki wpłaty przychodzą na czas. Administrator Nieruchomości nie może zawiadomić o dewastacji właściciela mieszkania nie posiadając jego numeru telefonu lub e-maila! Oczywiście mógłby wysłać list ale co z tego, skoro list wysłany na adres mieszkania trafi do uciążliwych najemców?
Również informacja wysłana tradycyjnie pocztą do skrzynki może zostać nieodebrana.
Zachęcamy Państwa do bieżącego aktualizowania adresu dla korespondencji, nr telefonu i adresu e-mail. Pomoże to uniknąć przykrych sytuacji.
W jaki sposób skontaktować się ze Spółdzielnią?
W trosce o zdrowie Państwa i Pracowników, ograniczamy kontakty osobiste, dlatego zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego. Aby umożliwić taki kontakt, potrzebujemy aktualnych danych w celu weryfikacji.
Nie zawsze mają Państwo możliwość skorzystania z naszych usług w godzinach otwarcia Spółdzielni, dlatego pomocny staje się kontakt mailowy. Niestety jeśli adres mailowy nie został wcześniej zgłoszony w naszej bazie danych – nie możemy udzielić konkretnych odpowiedzi.
Zachęcamy do kontaktu z naszymi pracownikami i podania aktualnych danych kontaktowych! Dane można zmienić samodzielnie poprzez EBOK, można również złożyć odpowiedni druczek w Biurze Obsługi Mieszkańców. Na wizytę w Spółdzielni należy wcześniej umówić się telefonicznie! Kontakt: bom@fordonskasm.pl, tel. 52 343-02-72 wew. 300.
Bez odpowiedzi do “W jaki sposób zaktualizować liczbę osób zamieszkujących w mieszkaniu?”